Blog time!

3 oktober 2014 - Cape Town, Zuid-Afrika

Hi allemaal,

Het is weer tijd voor een leuke blog! Het is tenslotte alweer bijna weekend. De laatste blog ben ik geëindigd met de rugbywedstrijd waar we heen zouden gaan. De wedstrijd begon om 3 uur maar we zijn er redelijk vroeg heengegaan omdat we dan ook rond het stadion een beetje konden kijken wat daar allemaal was. Gelukkig was het heerlijk weer en hebben we lekker in het zonnetje een beetje kunnen relaxen en rond kunnen lopen. We hadden nog een flesje drinken gekocht waarvan gezegd werd dat we die mee mochten nemen in het stadion. Tsja wij geloofde dat stom genoeg. Toen we het stadion in wilde werd gezegd dat het niet mee mocht en dat we de flesjes of weg moesten gooien of leeg moesten drinken. Dan maar leeg drinken! Gevolg: een lekkere plens cola in mijn buik. Vervolgens zijn we naar onze plekken gaan zoeken, prima plekken bleek, lekker in het zonnetje en een perfect zicht op het veld. Het zien van deze brede mannen, al rennend en tackelend om de bal over de lijn te krijgen was hilarisch. Het is echt heel leuk om zoiets eens van dichtbij te zien. Gelukkig wonnen we de wedstrijd dus ook de sfeer in het stadion was prima.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we naar nog even lekker gaan sporten om vervolgens bij te komen op het strand. Het was wederom heerlijk weer, dus op het strand liggen was zeker geen straf. De week erna hebben we weer hard gewerkt aan ons onderzoek. Hoewel ik nog steeds geen toestemming heb voor mijn ene onderzoek, kan ik wel aan mijn andere onderzoek werken.

Woensdag 24 september was het Heritage day, een nationale feestdag en was de bibliotheek dus dicht. Erg vervelend natuurlijk, zo'n verplichte vrije dag. We zijn die dag naar Century city gegaan, hier is een super grote shopping mall (met speciaal voor Rianne die in november komt, een forever 21). We hebben dan ook heerlijk geshopt. Ik heb enkellaarsjes gekocht na een uur twijfelen. Het probleem was dat ze misschien ietwat wijd waren maar de maar kleiner was zeker te small. Maar goed ik loop hier al de hele tijd op sneakers dus dan zijn enkellaarsjes wel even anders. Maar nu ben ik erg blij dat ik ze gekocht heb, ze lopen heerlijk en zeker voor de koude dagen hier zijn ze prima. Ik heb ook een nieuwe broek gekocht. Omdat mijn andere broek (beige) de verschillende kleuren was bij elkaar niet had overleefd. Dus als iemand nog tips heeft om verkleurde kleding te redden, dan hoor ik het graag. Afgelopen weekend hebben we een relax weekendje gehad.

Zaterdag zijn we weer eens naar Old Bisquit Mill gegaan om hier lekker te ontbijten. Daarna moesten we nog even boodschappen doen en zijn we naar huis gegaan omdat er een rugby wedstrijd van het landelijk team op tv zou zijn. Alleen bij thuiskomst bleek dat wij dat niet kunnen kijken op onze tv, dus dat was een beetje jammer.

Zondag hebben we eerst eens even huisgehouden. Dat moet in ons nieuwe appartement namelijk wel. In ons oude appartement werd er wekelijks schoongemaakt, dus we waren een beetje verwend. Maar goed, eigenlijk vind ik het helemaal niet erg om even schoon te maken. Muziekje op, beetje soppen, gaat prima. Ja mam, ik weet dat je nu denkt, ohh was je maar hier, want u moet het nu allemaal alleen doen. Als ik terug ben ga ik je weer helpen hoor :) 'S middags zijn we naar de sportschool gegaan en 's avonds hebben we nog even 3 wassen gedraaid, dit moet tenslotte ook gebeuren. En het fijne is dat er hier geen wachtrij is voor de machines dus alles kan vanaf de wasmachine zo de droger in en binnen anderhalf uur heb je 3 schone wassen. Hoewel we een machine te vol gestouwd hadden en deze was was dus nog niet helemaal droog, oeps! Maar goed, we hebben gelukkig een was rek en hebben hier onze kleding toen maar verder te drogen gehangen. Les voor de volgende keer, de machines minder vol stouwen.

Afgelopen week was weer een week van hard werken aan ons onderzoek. Ja zelfs ik moet inmiddels hard werken want ik wil natuurlijk niet nog aan mijn onderzoek moeten werken als mijn zus komt.

Iedere woensdag ga ik naar de lunchmeeting van de afdeling waar ik onderzoek voor doe. Deze woensdag had ik afgesproken met mijn begeleider dat ik samen met haar de lunch zou verzorgen. Dus ik heb bananenmuffins gebakken. Jawel, zonder mixer en zonder weegschaal, maar dit ging prima. En ik heb ook Rocky road gemaakt, dit is chocola met stukjes koek en marsmallows erin. Allebei was het erg geslaagd en iedereen vond het lekker zeiden ze. Zelf vond ik het ook helemaal niet erg om te eten :)

En inmiddels is het weer vrijdag. We gaan vandaag lekker een beetje op tijd naar huis om te gaan genieten van het weekend. Morgen gaan we naar het strand en zondag gaan we naar Hermanus. Dit is de stad waar je heen moet om walvissen te spotten en dit weekend is er een festival dus ik ben erg benieuwd hoe het daar is. De voorspellingen voor het weer zijn in ieder geval super! Na het weekend zal ik een update geven hoe het was!

Kusjes en knuffels en fijn weekend allemaal :) En speciale knuffels en kusjes voor mijn vader die op dit moment een beetje kreupel is :(

1. Trudy vallinga:
    3 oktober 2014
    Weet je wel zeker dat je straks terug wil? Het klinkt allemaal helemaal niet gek daar! Succes nog verder met je onderzoeken! En nog lekker genieten daar he! Groetjes van ons!
  2. Friedel Deichmann:
    4 oktober 2014
    Ha die Jolanda,

Ik denk dat ik je over negen weken bruin, en met grijs haar, terug zie komen. Wat ontzettend, mega vervelend dat je nog geen toestemming hebt om het onderzoek af te ronden. Onbegrijpelijk, ze hebben toch ook toestemming gegeven om dat onderzoek te doen?
    Ik geloof wel dat je er redelijk relaxed onder blijft. Dat is weer een meevaller.
    We duimen dat die lui een moment van, voortschrijdend inzicht, krijgen en je eindelijk toestemming geven om het af te ronden.
    Ik ga alvast op zoek om straks je ‘lantarenpalen ‘kleur grijze coupe onder handen te nemen.

Heel veel liefs en groetjes uit Poortugaal.
    En Selma ook veel groetjes
  3. Trudie hoffer:
    9 oktober 2014
    Zo te lezen heb je de tijd van je leven, naar dat je geen toestemming hebt voor je onderzoek, hoop dat dit gauw komt, dan kun je verder. Weet helaas geen oplossing voor verkleurde was, gewoon nieuw kopen en opletten. Heeft iedereen weleens hoor haha !!! Liefs trudie