Weer eens tijd voor een blog :)

23 oktober 2014 - Cape Town, Zuid-Afrika

Oke het is wel weer een keertje tijd voor een blog. Op dit moment zit ik lekker in het zonnetje te genieten van mijn zelf gemaakte lunch. Tussen 1 en 2 uur sluit de bieb altijd dus dan worden we verplicht te gaan lunchen, en tsja met dit heerlijke weer is dat natuurlijk geen straf. Ik zal eens vertellen over de afgelopen weken.

Volgens mij ben ik gebleven bij Hermanus. Op de heenweg naar hermanus hebben we de whale coast route genomen. Deze route is niet de directe route maar zeker mooi om te rijden. Hier hebben we dan ook lekker kunnen genieten van een heerlijk uitzicht. In Hermanus aangekomen was het nog even zoeken waar nu precies het festival terrein was, maar gewoon je oren volgen hielp, want de muziek stond lekker hard. Na een aantal rondjes rijden vonden we eindelijk een parkeerplekje. Vervolgens hebben we even over het terrein rondgelopen. We zijn daarna naar een shark disection gegaan. Jaja er werd een echte haai ontleedt, voor onze ogen waarbij van alles vertelt werd. Dit was erg interessant en ze vertelde ook leuke weetjes. Weten jullie bijvoorbeeld dat haaienhuiden worden gebruikt bij vliegtuigen om ze meer airodynamisch te maken, hoop dat dit klopt Sharon, anders heb ik nu een probleempje. Die vrouw zei het in ieder geval. Na de disection kon je nog kijken naar het voeren van de haaien, alleen die hadden al teveel gegeten want ze waren niet meer zo happig. Na het voeren zijn we weer naar het festival terrein gegaan. Hier heb ik een mooie ring gekocht met het infinity teken en hebben we een broodje shoarma gekocht gewoon omdat het kan. De rest van de middag hebben we lekker op een terrasje gezeten en van het weer genoten. Helaas hebben we geen walvissen gezien, maar dat is dus een goed excuus om nog een keer terug te gaan. Om een uur of 5 zijn we weer naar huis gegaan, want het was best nog een stukje naar huis rijden.

Het weekend erna hadden we op zaterdag weer een rugby wedstrijd. Dit keer wat later op de dag waardoor we dus eerst lekker aan het zwembad hebben gelegen. De rugby wedstrijd was erg leuk en spannend. Het was alleen wel vervelend dat er precies naast ons ook Nederlanders zaten die niks van het spel begrepen. Beetje jammer. Jammer genoeg hebben ze de wedstrijd wel verloren maar achteraf mochten we het veld op en met spelers op de foto dus dat maakte het weer helemaal goed. Als een stel kleine kinderen hebben Selma en ik de leukste mannen uitgezocht en zijn we daarmee op de foto gegaan.

Op zondag hadden we een rustig dagje gehad en zijn we gezellig ergens wezen lunchen en even lekker wezen sporten. Natuurlijk eerst gesport en daarna geluncht, om de verloren calorieën er weer aan te eten:)

Afgelopen woensdag was een ware nachtmerrie. Ik heb namelijk mijn teen zo hard gestoten dat hij gebroken is. Toen ik hem stootte dacht ik ach het komt wel goed gewoon doorlopen, maar toen ik zag dat hij scheef stond dacht ik, hmm dit is niet goed. Omdat ik Selma en ik dachten dat hij uit de kom was hebben we nog even geprobeerd hem ik de kom te krijgen maar dit lukte niet. Dus heb ik maar besloten om naar het ziekenhuis te gaan. Daar kwam ik hinkelend aan waarna Selma zei, spring op mijn rug dat gaat makkelijker, dus ik goed en wel op Selma's rug, komt er iemand aanlopen met een rolstoel. Vervolgens naar de emergency unit gebracht, want tsja je teen breken is toch wel heavy. Daar kwam eerst een verpleegkundige mijn bloeddruk meten, is mijn geval en mijn verleden met vaak flauwvallen, geen overbodige luxe, maar alles was goed. Toen kwam de dokter, en zoals alle artsen dat altijd presteren voelde hij er even aan, precies op de verkeerde plek dus. Maar goed na enig auw geroep kwam hij tot de conclusie dat er een foto gemaakt moest worden, wat Selma en ik ook allang bedacht hadden. Dus op de röntgenafdeling waar de foto werd gemaakt en gelijk vertelt werd dat er gebroken was, alleen mocht ik dit niet tegen de dokter zeggen want eigenlijk mocht ik dit nog niet weten. Vervolgens moest ik afrekenen, maar mijn portemonnee was nog bij Selma die nog op de emergency unit was. Dus zij werd even opgeroepen om hem te komen brengen. Toen afgerekend en terug naar de emergency unit waar de dokter mij kwam vertellen dat mijn teen gebroken was, goh dat wist ik nog niet :) maar goed hij moest gespalkt worden zodat ik hem niet kon bewegen. Daarna nog wat voorgeschreven medicijnen gehaald bij de apotheek tegen de pijn. En toen eindelijk naar huis, 100 euro verder en dus met een gebroken teen. Daarna toch maar gewoon naar het ziekenhuis gegaan en mezelf een beetje beholpen met krukken en tassen om alles te kunnen dragen. Die krukken heb ik alleen snel gedag gezegd want vrijdag was ik het zat en vond ik dat ik best voorzichtig op mijn voet kon lopen, want ik kreeg ontzettende pijn in mijn handen van die krukken.

Afgelopen weekend hebben we rustig aan gedaan. Nja rustig, vrijdag zijn we uit geweest. Wat toch nog verbazingwekkend goed ging met mijn teen en zaterdag hebben we brak aan het zwembad gehangen en zijn we vervolgens naar een restaurantje gegaan om daar een rugby wedstrijd te kijken.

Zondag zijn we naar het strand geweest in Blouberg. Dit is een perfect kitesurf strand omdat je hier veel wind hebt. Dus we hadden mooi uitzicht:) het was alleen best fris dus besloten we naar Sea point te gaan om daar aan het zwembad te gaan liggen. Deze was alleen nog niet open, tsja het is natuurlijk officieel nog geen zomer hier. Haha nee het blijkt dat het zwembad wordt gerenoveerd! Aankomend weekend gaat hij open.

Nu moet ik jullie nog wat bekennen. Ik heb deze blog namelijk op dinsdag geschreven maar helemaal niet online gezet. Dus doe ik het vandaag maar :)

En nog een p.s. ik heb namelijk foto's geplaatst die jullie ook allemaal kunnen bekijken. Ik zeg dit maar even hier omdat ik niet weet of jullie hiervan ook een mailtje krijgen :)

Heel veel groetjes uit het zonnige Kaapstad en speciaal een kusje voor mijn lieve vriendje, ouders en lieve zus die ik toch wel heel erg mis!

1. Friedel Deichmann:
    23 oktober 2014
    Ha pechvogeltje,

Ging het met de toestemming voor het afronden van je onderzoek maar net zo snel als het afrekenen in het ziekenhuis voor je foto en diagnose. Dat had je een hoop loze uren gescheeld.
    In ieder geval heb je nu de tijd om je onderzoek af te ronden. Het schiet lekker op, nog 6,5 week en je kan dat oogverblindende witte t shirtje alleen onder een dikke trui dragen.
    De zonnebril kan weer in de kast. Kachel na 17 uur op 21 graden, en je hullen in de fleece deken.
    Maar eerst komt Rianne nog langs. Zal ik haar maar een zak kruidnoten of drop meegeven om weer in de Hollandse sfeer te komen?
    Laat via de app. maar weten wat jullie het meeste gemist hebben.

Zorg goed voor jezelf, voet niet forceren hoor.
    We moeten straks schoenen kopen voor je co schappen. Co schoentjes.

Doe Selma en groeten, geniet van de zon en succes met je onderzoek.

Groetjes uit Poortugaal.
  2. Aad:
    Leuke foto's Jolanda
  3. Ellen:
    Hoi Jolanda,

Fijn om te lezen dat je zo geniet, ondanks je gebroken teen, en geniet ook nog maar van het weer, want hier is het bagger, op een enkele dag na dan.

Groetjes uit Vlaardingen van Leen, Ellen, Mike en Nikki xxx
  4. Sharon:
    24 oktober 2014
    hoi hoi ik had nog nooit van de shark skin gehoord maar dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Je hebt heel wat haaien nodig voor een vliegtuig ;-) ben het dus gaan googlen en ze maken de structuur van de haaienhuid na op het vliegtuig. Sharkskin paint dus. Denk maar eens aan een golfbal deze heeft ook putjes erin en is niet glad, ook beter voor de aerodynamica!

Groetjes vanuit het koude regenachtige Nederland, in Madrid was het beter mja daar is Rutger niet, keuzes keuzes haha
  5. Mama:
    26 oktober 2014
    Ik kom er weer eens lekker achteraan met mijn reactie. Maar ja het meeste weet ik dan ook al, toch is het leuk om je blog te lezen. Bij de foto's mis ik de teen ro- foto. Had leuk geweest. Doen nog even je best met je onderzoek want voor je het weet komt rianne. Het gaat zo snel ineens. Geniet nog even lekker, ga uit en mooie dingen bekijken ( en dan bedoel ik niet al die rugby lijven) en doe een lekker kleurtje op ( bruin maar niet aangebrand). Dan kan je hier de winter er weer tegen.
    Veel liefs en wie Luv Joe.
  6. Trudie hoffer:
    28 oktober 2014
    Hallo Jolanda, leuke blog, en zo te horen is de teen weer in het gareel, je vermaakt je prima denk ik, en ik hoop dat je studie ook goed gaat. De foto,s zijn mooi, geniet lekker van de laatste weken, want als je terug bent zal het zwaar worden denk ik!!!! Heel veel liefs, en ik blijf je volgen!!!! Gr. Trudie